vertrek - Reisverslag uit Danané, Ivoorkust van hildeperdok - WaarBenJij.nu vertrek - Reisverslag uit Danané, Ivoorkust van hildeperdok - WaarBenJij.nu

vertrek

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2006 | Ivoorkust, Danané

Na een intensieve franse cursus in Brussel en een introduktieperiode in Canada is het morgen zover....ik vertrek naar Ivoorkust.

Een persoonlijke mail (geen attachments) vind ik natuurlijk erg leuk:
msfh-danane-med-sat@field.amsterdam.msf.org
LET OP!! Geen attachments/ reply ivm dure satelietverbinding. Graag "Hilde" bij subject omdat het een algemeen adres is voor iedereen!! Er is dagelijks verbinding.

Elke 6 weken heb ik zeker internet verbinding. Stuur dus vooral wel attachments/ foto’s naar:
hildeperdok@gmail.com

Waar ga ik naartoe?
Het ziekenhuis waar ik ga werken ligt in het plaatsje Danane in het westen van Ivoorkust, tegen de grens van Liberia.

Wat ga ik doen in Ivoorkust?
Dit blijft voor mij ook nog een grote verrassing maar ik weet wel dat...ik ga werken in een groot ziekenhuis en in zogenaamde medische“mobile clinics”. Mijn team bestaat uit 10 buitenlandse medewerkers van Artsen zonder Grenzen (waaronder een tropenarts, een verpleegkundige, 2 verloskundigen en een aantal logistieke medewerkers) en 240 lokale staff.
Mijn “job description” is erg uitgebreid. Waar ik mij zeker mee bezig ga houden is: supervisie, trainen van lokale verloskundigen en verpleegkundigen (in het frans!) en meewerken aan een groot HIV projekt.

Elke 6 weken heb ik “Rest & Recreation”. Dit betekent dat ik dan verplicht 3 dagen aan het strand ga liggen zonnen! Nou, ik ben benieuwd. Verder kan ik in mijn vrije tijd tuinieren. Ik zal eens zien of ik mijn team in september op broccoli en bloemkool kan trakteren.
Het zal zeker een interessant jaar worden met nieuw werk, ervaringen en hobbies.

  • 02 Mei 2006 - 20:10

    Karen Van Dam:

    Jeetje Hilde!!
    We hebben elkaar echt lang niet gesproken. Ik sta perplex. Wens je heel veel geluk en succes!!! Hou me maar op de hoogte en dan hoop ik je over een jaar weer eens te zien.
    Veel liefs,
    Karen

  • 02 Mei 2006 - 20:27

    Monica Gorska:

    Klinkt allemaal geweldig en spannend! Veel plezier toegewenst! Zou graag die broccoli en bloemkool van je komen proeven in september...

    Groetjes! Monica

  • 02 Mei 2006 - 20:48

    Pauline B:

    zo Hil, het gaat dus nu echt beginnen!! Dat strand liggen zal wel strand joggen worden, jou kennende! Heel veel succes en pas goed op jezelf. groeten Pauline

  • 03 Mei 2006 - 03:49

    Kim Askes:

    goede reis vandaag! Geniet van alles wat je mee gaat maken! Ik ben benieuwd naar al je verhalen en belevenissen.

  • 03 Mei 2006 - 03:58

    Hetty En Annèt:

    Hi Hilde,
    Heel veel sterkte, succes en plezier de komende maanden. Jij houdt ons en wij jou op de hoogte.
    Goed sméééren in de zon hoor!!!
    Liefs van ons beiden

  • 03 Mei 2006 - 05:37

    Willem En Jolanda:

    Ha Hilde,

    Leuk dat je via waarbenjij.nu te volgen bent. We hopen dat je heel veel plezier zult hebben. Maak je geen zorgen over Dirk. Die nemen wij wel onder onze hoede als hij zich verveeld. We gaan je zeker in de gaten houden.
    Het klinkt allemaal wel spannend. Veel foto's uploaden he, erg nieuwsgierig hoe het er ui ziet daar.
    Veel groeten...

  • 03 Mei 2006 - 07:51

    Thea Busser:

    hoi hilde,
    wat een ervaring zul je opdoen!Gaaf!Ik verveel me anders ook nier hier in Nieuw Zeeland,veel nieuwe dingen. Ik wens je een hele goede tijd toe en zal aan je denken. Liefs, Thea

  • 03 Mei 2006 - 08:12

    Maarten Van Houtert STAINES:

    Hi Hilde
    Geweldig hoor. Wat een onderneming en challenge! Ik ben apeTROTS op je. Much love and success from your Aussie Mate Maarten. AND BE SAFE!
    PS Please WRITE whenever you can

  • 03 Mei 2006 - 11:14

    Heidi:

    Lieve Hilde
    Wat spannend allemaal. Doe voorzichtig en ik denk aan je. Het is nog rustig aan het front en missen zal ik je zeker. Liefs

  • 03 Mei 2006 - 11:30

    Anne-Marie Vermelis:

    He hilde,

    Super dat je gaat! Ik wens je heel veel plezier en ik ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben. Het zal wel even wennen zijn en 'anders' dan Amersfoort maar zeker een goede ervaring (en daar kan ik over meepraten). Ik ben nog steeds in Malawi. Heb het erg naar mijn zin hier. Liefs anne-marie

  • 03 Mei 2006 - 13:28

    Annemarie Duineveld:

    Hoi Hilde,ontzettend leuk om je ervaringen te kunnen volgen. Ik wens je heel veel succes en plezier toe. We houden elkaar op de hoogte. Liefs, Anne

  • 03 Mei 2006 - 14:19

    Gerjanne:

    lieve Hilde

    Succes. Goed te lezen dat je regelmatig via de mail te bereiken bent. Ben benieuwd na al je verhalen en ervaringen.
    Veel liefs gerjanne

  • 03 Mei 2006 - 17:45

    Tamar & Emil:

    Lieve Hilde, tuinieren? Zonnen? We herkennen je straks niet meer! Hoop dat Montreal een leuke ervaring is geweest en nu op naar het volgende avontuur!
    Veel liefs Tamar & Emil

  • 03 Mei 2006 - 23:20

    Souad:

    hee lieve hilde,

    het gaat eindelijk beginnen!Veel succes en pas goed op jezelf. Het is in het MMC erg saai zonder jou!
    x, souad

  • 04 Mei 2006 - 11:38

    Nicole Burleson:

    Lieve Hilde,
    Hoe is de eerste week verlopen? Denk aan je en zal Dirk eens bellen (effe checke..) love Nicole

  • 05 Mei 2006 - 17:57

    Melissa:

    Jeetje, wat ben jij populair zeg...! Ik wil aan alle reacties ook nog maar een "veel succes" toevoegen... PS ik dacht dat R&R rest & relief was, maar je mag er natuurlijk ook iets recreatiefs mee doen.... Geniet en doe de groetjes aan Doris...

  • 06 Mei 2006 - 00:34

    Liesbeth E.:

    Weer hard werken voor je Hilde.Veel succes met je start in Ivoorkust.Groetjes

  • 06 Mei 2006 - 00:36

    Liesbeth E.:

    Weer hard werken voor je Hilde.Veel succes met je start in Ivoorkust.Groetjes

  • 08 Mei 2006 - 07:19

    H.J.:

    Leuk dit van je te lezen.
    Is het bij jou daar net zo warm als hier?
    Zit lekker in de klas en de kinderen zijn aan het werk, Zoals het zijn moet.
    En ik check na een week verdiende vakantie mijn mail.
    Kus H.J.

  • 08 Mei 2006 - 13:23

    Reijer:

    Hoi Hilde,

    Je hebt het al kunnen lezen van Anna, maar het is inderdaad zo: ik ga weg! Omstreeks 16 juni zal mijn laatste werkdag zijn in het MMC. Maar.... de kans is zeer groot dat we elkaar in de toekomst weer tegenkomen. Heel veel succes in je werk, sterkte ook met alles, doe voorzichtig, denk aan jezelf etc.
    groetjes, RS

  • 10 Mei 2006 - 02:08

    Nienke & Willemijn:

    Hé Hilde,
    Heel veel plezier in Danane! Het klinkt erg leuk! Voorzichtig.. groetjes! ps.ik zou ook aardappels planten dat hoort bij bloemkool en broccoli

  • 11 Mei 2006 - 18:58

    Alie:

    beste ,lieve Hilde
    we zuijn net terug uit Griekenland; lekker genoten!

    groetjes

  • 14 Mei 2006 - 06:01

    Nan:

    Wat leuk om zo op moederdag aan het begin van de dag jouw een fijne dag te wensen net of we samen werken .groet

  • 14 Mei 2006 - 18:51

    Papa:

    Lieve Hilde,

    Geweldig dat je belde via de satelliet. Fijn te horen dat het je goed naar de zin hebt en leuke collega's hebt. Gezien de vele reakties zijn ze je hier ook nog niet vergeten.
    Liefs, ook van Els,

    Papa

  • 17 Mei 2006 - 03:06

    Marleen & Ellis:

    Hee Hilde,
    Wat leuk zo'n site, kunnen we je lekker volgen met al wat jij daar mee maakt. Wij zitten hier gewoon in ons kikkerlandje ....
    Veel plezier daar ...
    Hoe bevalt het je daar in dat grote ziekenhuis, kan je de verloskundigen daar nog wat leren in het Frans!? C'est dificile, Ca va? (Vast wel...je bent een goeie!)
    We zijn benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen.
    Groetjes
    Marleen & Ellis

  • 18 Mei 2006 - 17:16

    Silvia:

    Hi Hilde!
    Nice to know you are doing well there. I hope you really enjoy this nice experience and learn much from it.
    Besos desde España, Silvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ivoorkust, Danané

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2006

Afscheid van Ivoorkust

01 Oktober 2006

SCHEEPSAFVAL UIT NEDERLAND….

06 September 2006

EVEN TERUG.......

31 Juli 2006

alleen op het strand

22 Juni 2006

Gagner ou gagner! (winnen of winnen)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 6054
Totaal aantal bezoekers 53044

Voorgaande reizen:

20 April 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: